Ku przestrodze – cz. II – Oszustwa Firm pozycjonujących strony internetowe

Możliwość komentowania Ku przestrodze – cz. II – Oszustwa Firm pozycjonujących strony internetowe została wyłączona

Kolejnymi typowymi trikami nieuczciwych firm pozycjonujących strony www są:

Oszustwo IV – MY ZNAMY ALGORYTM GOOGLE

„My znamy algorytm Google” – stwierdzenie takie jest zupełnie absurdalne, gdyż tylko kilka osób w firmie Google posiada dostęp do pełnej informacji, jak działa algorytm indeksujący. Pozostali pracownicy znają tylko pewne fragmenty algorytmu nad którymi aktualnie pracują. Ponadto algorytm ten zmienia się kilka razy w roku, gdyż cały czas trwają prace mające poprawić jego skuteczność i oddzielić wartościowe treści od spamu. Najbardziej znane zmiany w ostatnich latach to filtry Pingwin i Panda, których zadaniem była właśnie walka ze spamem i promowanie wartościowych treści. Ze względu na skomplikowanie algorytmu i wymagany dostęp do danych znajdujących się na serwerach Google nawet ewentualna znajomość algorytmu nie gwarantuje pewności wyników. Doświadczone firmy wiedzą, że obecnie najważniejsze jest dostarczenie wartościowych treści oraz zgodność ze standardami Google.

Oszustwo V – POZYCJONOWANIE BARDZO DŁUGICH FRAZ

Kolejny mało uczciwy sposób na pozyskanie klientów, to proponowanie klientom pozycjonowania słów kluczowych (a właściwie fraz) typu long tail. Są to właściwie już zdania typu „sprzedaż profesjonalnych polizingowych serwerów blade marki Dell w Rzeszowie” (literówka w słowie „polizingowych” to nie błąd). Należy pamiętać, że właściwy dobór słów kluczowych podczas zawierania umowy będzie skutkował efektami końcowymi. Jeżeli firma pozycjonująca jest nieuczciwa, to proponując taką frazę, jak powyższa, co prawda zapewne wykaże, że po takim słowie kluczowym strona jest na pierwszym miejscu w rankingu, ale klientowi nie przyniesie to żadnych korzyści – nikt z Internautów nie wpisze raczej tak długiej frazy w wyszukiwarce. Działanie takie jest zapewne spowodowane chęcią szybkich efektów i zysku. Najlepiej zastanowić się, co wpisujemy sami w wyszukiwarkę szukając danych produktów, ew. wypytać swoich znajomych, rodzinę itd.

Oszustwo VI – POZYCJONOWANIE FRAZ JUŻ WYPOZYCJONOWANYCH

TAK, TAK… dobrze Państwo przeczytali tytuł… bowiem, bardzo często nieuczciwi pozycjonerzy najpierw sprawdzają, jakie są obecnie pozycje danej strony dla różnych słów kluczowych, a następnie proponują klientowi identyczny zestaw słów kluczowych (czyli tych, które już są wypozycjonowane). Potencjalny klient, który na bieżąco nie sprawdza wyników i sam nie szuka swojej firmy/strony w wyszukiwarce google, często daje się złapać na taki „haczyk”, bowiem wiadomo… każdy właściciel strony, chce aby ta pokazywała się w czołówce wyników, a skoro przyszedł do niego taki miły Pan lub Pani i tak dobrze im z oczu patrzy to na pewno jest tak jak mówią… Sugestia: zanim podpiszemy jakąkolwiek umowę na pozycjonowanie dokładnie sprawdźmy, przeczytajmy… również to co małym druczkiem. Jeśli czegoś nie jesteśmy pewni, skonsultujmy to z kimś, kto wie o co chodzi lub potrafi sprawdzić.

20 lutego 2015 z -

Brak możliwości komentowania.

Witamy w naszym katalogu firm.

Projekt: IPR.PL

Przejdź do paska narzędzi