Ku przestrodze – Oszustwa firm pozycjonujących strony internetowe
Możliwość komentowania Ku przestrodze – Oszustwa firm pozycjonujących strony internetowe została wyłączonaBranża pozycjonowania witryn internetowych ma w naszym kraju raczej średnią opinię. Dzieje się tak ze względu na dużą liczbę firm i „specjalistów” świadczących tego typu usługi. Oczywiście wśród podmiotów obecnych na rynku możemy znaleźć renomowane agencje SEO, które posiadają duże doświadczenie i liczną kadrą fachowców, jednak wiele osób, które świadczą tego typu usługi to domorośli „specjaliści”, którzy nie mają wiedzy i doświadczenia, a często wykorzystują techniki tzw. Blackhat SEO, które są nieaprobowane przez Google i bardzo często mogą prowadzić do nieodwracalnej utraty pozycji w rankingach wyszukiwania. Osoby takie próbują przyciągać klientów niskimi cenami oraz zapewnieniami wziętymi z księżyca, które nie znajdują żadnego pokrycia w rzeczywistości.
Poziom usług proponowanych przez różne firmy jest bardzo zróżnicowany. Firmy oferujące usługi SEO w sposób bardzo „naciągany” przyczyniają się do spadku wiarygodności uczciwych firmy działające w interesie swoich klientów. Istnieje wiele metod, które wykorzystują „specjaliści” aby „dorwać” klienta – oto kilka najczęściej spotykanych. W kolejnych wpisach będziemy kontynuować temat.
Oszustwo I „Gwarancja efektów”
Każdemu klientowi powinna zapalić się czerwona lampka, gdy usłyszy o gwarancji uzyskania określonych efektów ze strony firmy oferującej pozycjonowanie. Udzielanie takich gwarancji jest bardzo częstym chwytem, na który dają się złapać nieświadomi klienci. Ze względu na specyfikę tej branży, podejmowanie danych działań (nawet jeżeli z dotychczasowego doświadczenia wynika, że powinny przynieść pozytywne efekty) może spowodować mniej lub bardziej nieprzewidywalne rezultaty ze względu na skomplikowanie i nieobliczalność algorytmów wyszukiwarki Google. Niestety algorytmy Google są utajnione i pozycjonerzy ich nie mogą znać, a tym samym nie są w stanie w 100% zagwarantować, jaki będzie efekt końcowy.
Oszustwo II „Obietnica szybkich efektów”
Pozycjonowanie nie jest usługą jednorazową, którą można wykonać szybko i błyskawicznie osiągnąć idealny, doskonały efekt, a następnie pozostawić stronę samej sobie.
Usługa ta ma charakter długofalowy, przy czym okres oczekiwania na zadowalające rezultaty zależy między innymi od konkurencyjności wybranych słów kluczowych. Doświadczona firma może oszacować czas potrzebny na wypozycjonowanie danej strony po danych słowach kluczowych, jednak ze względu na algorytmy Google są to ponownie tylko „oszacowania”.
Domorośli „specjaliści” często wykorzystują techniki spamowe, sieci wymiany linków i inne sztuczki Blackhat SEO, ale naruszają tym samym wytyczne Google. Tego typu działanie grozi danej stronie poważnymi konsekwencjami np. nałożenie banu przez Google na daną stronę, co oznacza, że google nie będzie tej strony indeksować i co grosza pokazywać w wynikach wyszukiwania.
Zatem należy sobie zadać pytanie czy zaufać „komuś”, kto gwarantuje natychmiastowe efekty, obiecuje gruszki na wierzbie by jedynie złapać klienta…
Oszustwo III Nienaturalnie niskie ceny
Pozycjonowanie nie jest usługą, a niskie ceny są próbą nabicia klienta w butelkę. Ceny rzędu kilkudziesięciu złotych za roczne pozycjonowanie strony są tak nierealne, że aż śmieszne. Jako klienci musimy przyjąć, że pozycjonowanie strony wymaga czasu, wiedzy, umiejętności i pracy – czasami wielu osób – a to kosztuje.
cdn….
Zachęcamy do śledzenia naszego bloga.
Źródło: www.interfacepoland.pl