Nadużycia w internecie – metoda na znak towarowy
Możliwość komentowania Nadużycia w internecie – metoda na znak towarowy została wyłączonaKtoś chce zarejestrować domenę z Twoim znakiem towarowy
Metoda ta jest bardzo podobna do powyższej. Jedyna różnica polega na przywołaniu kwestii „pierwszeństwa do znaku towarowego”. Otóż dzwoniący informuje, że firma rejestrująca domeny (często pod nazwami zaczynającymi się od słów „Instytut” lub „Centrum” itd. dla podkreślenia ważności), otrzymała zgłoszenie od klienta, który chce zarejestrować domenę identyczną jak znak towarowy posiadany przez rozmówcę. Następnie oszust wspomina, że istnieją zasady, dające pierwszeństwo do rejestracji nazwy domeny identycznej ze znakiem towarowym i oferuje rozmówcy dokonanie takiej „prewencyjnej” rejestracji. Dalej mechanizm jest identyczny jak opisany powyżej – umowa zawarta ustnie, wysoka cena rejestracji, a abonentem zostaje nie rozmówca, ale firma, która w ten sposób pozyskuje „klientów”.
Odmianą opisanej wyżej metody jest e-mail, w którym zagraniczna firma informuje o próbie rejestracji domeny ze znakiem towarowym należącym do adresata. Listy takie zazwyczaj pochodzą od firm zlokalizowanych w Chinach lub innym kraju, gdzie utrudnione są możliwości sprawdzenia ich wiarygodności. Często też firmy takie po prostu nie istnieją, a cały proceder służy do jednokrotnego wyłudzenia pieniędzy „za rejestrację” od nieświadomych adresatów. Metoda z wykorzystaniem e-mail jest powszechnie znana pod nazwą „Chinese Domain Name Fraud” – pod tym hasłem znajdziecie Państwo całe spektrum prób oszustwa „na znak towarowy”.