Blog

Sprawdź, czy Twoja witryna jest dostosowana do smartfonów i tabletów…

Możliwość komentowania Sprawdź, czy Twoja witryna jest dostosowana do smartfonów i tabletów… została wyłączona

Link do narzędzia sprawdzającego zgodność z wytycznymi Google odnośnie mobilnych witryn internetowych:

www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

Wynik pozytywny będzie oznaczał, że nie ma się czego obawiać po 21.04.2015r. i nowe zmiany nie zaszkodzą pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Zapoznaj się ze zmianami jakie zapowiada Google.

21 marca 2015 z -

Próba wyłudzeń „na GIODO” z zastraszaniem Internautów!

Możliwość komentowania Próba wyłudzeń „na GIODO” z zastraszaniem Internautów! została wyłączona

Kolejna próba wyłudzeń – tym razem „;na GIODO”; od Stowarzyszenia „Bądźmy Legalni”

W ostatnich dniach zarówno my sami jak i nasi Klienci (oraz z tego co widać po burzy w sieci także i inni przedsiębiorcy) są bombardowani mailami, będącymi niczym innym jak SPAMEM i PRÓBĄ WYŁUDZENIA, pochodzącymi od Stowarzyszenia "Bądźmy Legalni" z podpisem niejakiego Pana Marka Dobrowolskiego.

Rozsyłany SPAM mówi o rzekomym niedopełnieniu obowiązków względem GIODO. W mailach czytamy między innymi, że wszyscy którzy posiadają strony internetowe mają obowiązek zgłoszenia zbiorów danych osobowych do GIODO. Ponadto Internauci straszeni są wysokimi karami, które ma nakładać GIODO z tytułu braku dopełnienia tego obowiązku. Co ciekawe, spam ten trafia zarówno do osób, które rzeczywiście nie mają baz zgłoszonych w GIODO, jak i do tych, którzy swoje bazy zgłosili już dawno temu. Ofiarami SPAMU są osoby i firmy posiadające strony internetowe, na których jest możliwość dołączenia do newsletterów i/lub wypełnienia formularzy kontaktowych. A co za tym idzie (wg maila) są to osoby zobligowane do zgłoszenia zbiorów baz danych do GIODO.

Rozsyłany SPAM zawiera wybrane fragmenty przepisów prawnych (niepełne i fragmentaryczne i bardzo uogólnione) oraz informacje o wysokich grzywnach (200 tys.zł) co ma oczywiście zastraszyć odbiorców. Na koniec nadawca nakłania do rozwiązania tego problemu w ciągu 3 dni poprzez dokonanie rejestracji za np. pośrednictwem… i podaje kilka linków do ofert firm zewnętrznych… (ciekawe czy także do swojej..?). Jeśli tego nie zrobimy – straszy dalej – "oni" złożą donos o przestępstwie, co spowoduje wszczęcie procedury kontrolnej przez GIODO.

Uczulamy przed tego typu i innymi nieuczciwymi praktykami i radzimy, by w takich przypadkach nie postępować pochopnie. Zachęcamy do działania zgodnego z przepisami prawa.

Zanim jednak cokolwiek uczynicie i podejmiecie jakiekolwiek kroki – należy przede wszystkim zapoznać się z http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19971330883 ustawą i sprawdzić czy rzeczywiście macie taki obowiązek, bowiem jest w niej wyliczone dokładnie kto i co musi zgłosić. To nie jest tak, że "wszyscy" jak można byłoby wnioskować z maila od owego Stowarzyszenia. A np. jedno z wyłączeń brzmi:

Dz.U. 1997 nr 133 poz. 883 Art. 43. 1. Z obowiązku rejestracji zbioru danych zwolnieni są administratorzy danych: (…)

8) przetwarzanych wyłącznie w celu wystawienia faktury, rachunku lub prowadzenia sprawozdawczości finansowej;
9) powszechnie dostępnych;
(…)

http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19971330883 Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych

Więcej informacji na temat rejestracji baz danych osobowych można uzyskać na stronie GIODO  http://www.giodo.gov.pl poprzez którą można także dopełnić formalności zgłoszenia przy pomocy wskazówek i nie zbyt skomplikowanego formularza.

I jeszcze… jeśli chcecie poprawić sobie humor na początku tygodnia to zachęcamy do wejścia na stronę https://ems.ms.gov.pl/krs/wyszukiwaniepodmiotu Krajowego Rejestru Sądowego i sprawdzenia czy rzeczywiście takowe Stowarzyszenie w ogóle istnieje… Wyszukiwarka w KRS ani po nazwie w cudzysłowie ani bez cudzysłowu takowego Stowarzyszenia nie znajduje… Ciekawe prawda… 🙂 SPAM w najczystszym wydaniu. A oferta… jak każda inna, tyle że mało uczciwa (sposób jej przekazu również) !!!

 

4 kwietnia 2016 z -

Polska mowa trudny język… szczególnie dla spamerów!

Możliwość komentowania Polska mowa trudny język… szczególnie dla spamerów! została wyłączona

Czy taki e-mail nie wygląda bynajmniej podejrzanie?
Zamiast biec od razu na Pocztę – przyjrzyjmy mu się uważnie … a jest na co patrzeć:)

Niby e-mail z Poczty Polskiej… ale:

1) Pierwsze co rzuca nam się w oczy – poprawna polszczyzna – no cóż: Polska mowa trudny język, szczególnie dla spamerów próbujących sił w wyłudzeniach i oszustwach internetowych. Przy tych zagranicznych o tyle łatwiej, że zwykle używają różnej maści translatorów, które wiadomo jak tłumaczą… nasz przecież de facto prosty język:). Chyba nikt nie sądzi, że jakiś pracownik w Poczty Polskiej napisałby maila do Klienta łamaną polszczyzną…

2) Dwa, a raczej – PRIMO! Przede wszystkim – to co zaznaczyliśmy żółtą strzałką – nadawca wiadomości: wystarczy najechać kursorem na adres nadawcy, i wyświetla nam się adres e-mail z którego przyszła wiadomość (a nie nazwa adresu e-mail). I co się okazuje? Że należy to czym prędzej zignorować i oznaczyć jako SPAM.

3) Klikając z ciekawości na "zobacz informacje" zdobędziecie pasożyta na gapę dla swojego komputerka:) to chyba oczywiste….

26 lutego 2017 z -

Nowy portal ogłoszeniowy w Rzeszowie

Możliwość komentowania Nowy portal ogłoszeniowy w Rzeszowie została wyłączona

W ramach rozwoju naszej firmy oraz nieodpartej chęci tworzenia i zaangażowania naszego zespołu ukierunkowanego na kompleksowe świadczenie usług w sektorze lokalnej reklamy internetowej jakiś czas temu zrodził się pomysł stworzenia moderowanego portalu ogłoszeniowego, w którym nie będzie miejsca na „oferty śmieciowe”. I tak po kilku miesiącach ciężkiej pracy „po godzinach” powstał E-Rzeszów.pl Rzeszowski Portal Ogłoszeniowy .

Portal ogłoszeniowy funkcjonuje raptem od dwóch tygodni, a już cieszy się sporym zainteresowaniem Internautów, którzy chętnie dodają i przeglądają ogłoszenia. Cieszy nas niezmiernie, że nasze „najmłodsze dziecko” spotkało się z tak pozytywnym odbiorem.

Portal jest cały czas rozwijany, także niebawem dojdą nowe funkcje – takiej jak np. możliwość różnych form promowania ogłoszeń. Tymczasem zachęcamy do polubienia naszego profilu na Facebooku E-Rzeszów.pl – darmowe ogłoszenia Rzeszów i woj. podkarpackie i śledzenia ogłoszeń, bowiem wszystkie ogłoszenia dodane w portalu e-rzeszow.pl dodatkowo publikujemy też na Facebooku.

9 września 2017 z -

Nowa lokalizacja siedziby firmy IPR.PL

Możliwość komentowania Nowa lokalizacja siedziby firmy IPR.PL została wyłączona

Z dniem 1 sierpnia 2015 r. zmianie uległa lokalizacja siedziby firmy IPR.PL Agencja Reklamowa.

Zapraszamy do nowego większego biura w wieżowcu POLBUD przy ulicy J. Słowackiego 24, 35-060 Rzeszów.
Nasze biuro mieści się na VII piętrze – pok. 74.

Z racji tego, że często jesteśmy w terenie zachęcamy do wcześniejszego kontaktu telefonicznego w celu umówienia spotkania z naszym pracownikiem handlowym.
Telefon: +48 518 223 439

1 sierpnia 2015 z -

Nie masz strony www mobilnej…? Po 21.04.2015 będziesz mieć problem!

Możliwość komentowania Nie masz strony www mobilnej…? Po 21.04.2015 będziesz mieć problem! została wyłączona

Po 21 kwietnia 2015 w wyszukiwarce Google stracą swoje pozycje te firmy, które mają strony stacjonarne, czyli te które nie są dostosowane do urządzeń mobilnych lub ładniej i profesjonalniej i bardziej marketingowo mówiąc: „nie są przyjazne urządzeniom mobilnym”.

Firma Google kilka dni temu ogłosiła wprowadzenie bardzo istotnych zmian dotyczących swojej wyszukiwarki oraz wyników wyszukiwania. Google zapowiada, że od dnia 21 kwietnia 2015 roku witryny, które są przyjazne urządzeniom przenośnym, w mobilnych wyszukiwarkach pojawią się w wynikach wyżej od stron stacjonarnych. W dobie, gdzie królują Smarfony, iPady, iPhony, tablety itp., oznacza to dość istotną stratę sporej ilości potencjalnych klientów (użytkowników ww. urządzeń), którzy po prostu nie znajdą danej firmy w czołówce wyników Google.

Sprawdzić, czy Twoja witryna jest dostosowana do smartfonów i tabletów…

https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

Wynik pozytywny będzie oznaczał, że nie ma się czego obawiać i nowe zmiany nie zaszkodzą pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Wynik negatywny…. wiadomo… Google wymusza zmiany i warto zadbać o ten temat, bo co rzadko spotykane – Google zapowiedział tą aktualizację z dużym jak na siebie wyprzedzeniem czasowym.

Podsumowując: Gigant Google będzie promował strony internetowe posiadające wersję mobilną.

Źródło informacji: http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2015/02/finding-more-mobile-friendly-search.html

Jeżeli wynik testu będzie negatywny….
a tym samym – nie posiadasz strony mobilnej…
Skontaktuj się z nami.

W naszej ofercie: e-wizytówki mobilne oraz mobilne strony internetowe.

Nie zwlekaj, bo czas goni… A Google po takiej zapowiedzi z pewnością nie poczeka…”,”Google zapowiada, że od dnia 21 kwietnia 2015 roku strony internetowe, które są przyjazne urządzeniom przenośnym, w mobilnych wyszukiwarkach pojawią się w wynikach wyżej od stron stacjonarnych.”,

mobilne strony internetowe, nowy algorytm google, google zapowiada zmiany, ranking google, pozycjonowanie

15 marca 2015 z -

Nadużycia w internecie – rejestracja domeny

Możliwość komentowania Nadużycia w internecie – rejestracja domeny została wyłączona

Jak się chronić przed nadużyciami i oszustwami w Internecie?
Sieć Internet to możliwość szybkiej komunikacji oraz dokonywania natychmiastowych transakcji. Bardzo często dokonując zakupów towarów lub usług nie znamy sprzedawcy, a jeszcze częściej nie czytamy umowy lub regulaminu i zawieramy umowy „w ciemno”, opierając się na złudnym zaufaniu do sprzedawcy. Chcemy ostrzec naszych klientów przed działaniami firm, które często posługując się socjotechniką, przedstawiają telefonicznie, poprzez e-mail lub pocztą tradycyjną swoją ofertę wydawałoby się bardzo atrakcyjnych usług, a w efekcie otrzymujemy zupełnie nam niepotrzebny serwis, w dodatku opłaty, które będziemy uiszczać w kolejnych latach przekraczają wielokrotnie (!) opłaty za te same usługi, gdyby zostały nabyte w innych, konkurencyjnych firmach. Poniżej przedstawiamy typowe schematy działań firm, które mogą wykorzystywać naszą niewiedzę lub pośpiech, nakłaniając nas do decyzji, których w innych okolicznościach nie podjęlibyśmy.

Ktoś chce zarejestrować domenę z nazwą Twojej firmy
Mechanizm oszustwa polega na przekonaniu klienta, zazwyczaj podczas szybko prowadzonej rozmowy telefonicznej, że ktoś chce zarejestrować domenę o takiej samej nazwie jak już posiadana przez naszego klienta, ale o innym rozszerzeniu. Dzwoniący chce nas przekonać, że działa w naszym interesie, i stara się nam pomóc „zabezpieczyć” nasze prawa. Przykładowo: Firma posiada domenę „scenadomen.pl” i otrzymuje ofertę na zakup domeny „scenadomen.com.pl”, „scenadomen.biz.pl” „scenadomen.info.pl”, „scenadomen.net.pl” itd. Są to zazwyczaj domeny funkcjonalne, z końcówką: com.pl ,biz.pl, info.pl, net.pl i inne. Zazwyczaj rozmowa wygląda następująco:

Dzień dobry, dzwonię do Pana/Pani z firmy „X”, ponieważ nasza firma dostała zgłoszenie o rejestracji domen, które odpowiadają posiadanej przez Pana domenie xxxxxxx.pl, ale o innym rozszerzeniu.
Ponieważ jest Pan abonentem domeny z końcówką .pl, należy się Panu pierwszeństwo w rejestracji tych domen. Musi się Pan jednak szybko zdecydować, inaczej domeny zostaną zarejestrowane komuś innemu.
Jeśli wyraża Pan/Pani zgodę, to wykonamy usługę, polegającą na rejestracji domen xxxxxxx.com.pl, xxxxxxx.net.pl, xxxxxxx.biz.pl, xxxxxxx.info.pl przez (tutaj pada nazwa firmy „X”) jako abonent na rzecz Pana firmy i utrzymywania domen w okresie trwania umowy na serwerach firmy „X”, jako administrator domeny i kontakt techniczny.

Treść rozmowy będzie zapewne nieco inna, niemniej jednak pewne elementy są typowe, np.:
1. Rozmowa prowadzone jest szybko, i ma sprawiać wrażenie, że oferta może w niedługim czasie przestać być aktualna, co ma skłonić nas do nieprzemyślanej decyzji.
2. Mowa jest o jakiejś niezidentyfikowanej osobie, która chce zarejestrować domeny o nazwie identycznej jak posiadana przez nas, ale z inną końcówką.
3. Umowa dotyczy rejestracji oraz utrzymania domen przez okres dłuższy niż rok, np. 2 lub trzy lata z możliwością automatycznego przedłużania.
4. Rozmówca mówi o zawarciu umowy ustnej – korespondencja e-mail ma na celu jedynie potwierdzenie warunków zawarcia umowy.

Pamiętaj:
– Nigdy nie zgadzaj się na zawarcie umowy przez telefon.
– Domeny rejestrowane są on-line, a firmy pośredniczące w rejestracjach nie mogą zweryfikować, czy ktoś zgłaszał wcześniej chęć takiej rejestracji.
– Jeśli domeny, którymi się posługujesz, są dla Ciebie wystarczające, nie masz powodów dokonywać rejestracji tych samych nazw, ale w innych rozszerzeniach.
– Nazwy domen wymieniane w ofercie zazwyczaj są wolne do rejestracji- jeśli będziesz chciał, możesz sam zgłosić się do jednego z rejestratorów i wykupić takie nazwy.
– Ceny oferowanych domen zasadniczo odbiegają od cen oferowanych na rynku i wynoszą często 200 lub nawet 500 złotych.
Z przykrością stwierdzamy, że zdarzają się przypadki powoływania się w rozmowach telefonicznych przez firmy posługujące się nielegalnymi praktykami na fakt współpracy z AZ.pl bądź innym akredytowanym rejestratorem domen w Polsce. Pamiętaj, że AZ.pl nie udzielił nikomu zgody na prowadzenia takich kampanii, a powoływanie się na AZ.pl jest zwykłym oszustwem.

20 lutego 2015 z -

Nadużycia w internecie – metoda na znak towarowy

Możliwość komentowania Nadużycia w internecie – metoda na znak towarowy została wyłączona

Ktoś chce zarejestrować domenę z Twoim znakiem towarowy
Metoda ta jest bardzo podobna do powyższej. Jedyna różnica polega na przywołaniu kwestii „pierwszeństwa do znaku towarowego”. Otóż dzwoniący informuje, że firma rejestrująca domeny (często pod nazwami zaczynającymi się od słów „Instytut” lub „Centrum” itd. dla podkreślenia ważności), otrzymała zgłoszenie od klienta, który chce zarejestrować domenę identyczną jak znak towarowy posiadany przez rozmówcę. Następnie oszust wspomina, że istnieją zasady, dające pierwszeństwo do rejestracji nazwy domeny identycznej ze znakiem towarowym i oferuje rozmówcy dokonanie takiej „prewencyjnej” rejestracji. Dalej mechanizm jest identyczny jak opisany powyżej – umowa zawarta ustnie, wysoka cena rejestracji, a abonentem zostaje nie rozmówca, ale firma, która w ten sposób pozyskuje „klientów”.
Odmianą opisanej wyżej metody jest e-mail, w którym zagraniczna firma informuje o próbie rejestracji domeny ze znakiem towarowym należącym do adresata. Listy takie zazwyczaj pochodzą od firm zlokalizowanych w Chinach lub innym kraju, gdzie utrudnione są możliwości sprawdzenia ich wiarygodności. Często też firmy takie po prostu nie istnieją, a cały proceder służy do jednokrotnego wyłudzenia pieniędzy „za rejestrację” od nieświadomych adresatów. Metoda z wykorzystaniem e-mail jest powszechnie znana pod nazwą „Chinese Domain Name Fraud” – pod tym hasłem znajdziecie Państwo całe spektrum prób oszustwa „na znak towarowy”.

26 lutego 2015 z -

Nadużycia w internecie – metoda na wykonawcę strony

Możliwość komentowania Nadużycia w internecie – metoda na wykonawcę strony została wyłączona

Rejestracja domeny na wykonawcę strony

Kolejną formą działań, mogących wprowadzać klienta w błąd, jest oferowanie klientom opracowania strony internetowej wraz z rejestracją domeny. Oczywistym jest, że wykonawca strony może pośredniczyć w rejestracji domeny ale na rzecz klienta a nie na swoją. Nieuczciwe firmy przy okazji wykonywania strony internetowej dokonują rejestracji domeny, umieszczając w miejsce danych Abonenta, dane swojej firmy. Nieświadomi tego klienci, często po wielu miesiącach, a nawet latach, dowiadują się, że nie są Abonentami domeny pod którą funkcjonuje ich biznes. Często też stają w obliczu szantażu wykupu „własnej” domeny za niebotyczne kwoty.

Pamiętaj:
– Nie opłacaj faktur pro-forma lub faktur VAT za domeny, które nie należą do Twojej firmy lub których nie zamawiałeś u jednego z akredytowanych rejestratorów.
– Przeczytaj dokładnie umieszczone na dokumencie treści i upewnij się, że są to dane firmy z której usług dotychczas korzystasz, np. AZ.pl

26 lutego 2017 z -

Nadużycia w internecie – metoda na fakturę

Możliwość komentowania Nadużycia w internecie – metoda na fakturę została wyłączona

Metoda na fakturę „pro-forma”

Innym popularnym nadużyciem, jest metoda podobna do opisanej powyżej, ale wykorzystująca tradycyjną przesyłkę pocztową. W takim przypadku trafia do naszej firmy faktura pro-forma wraz z dodatkowymi formularzami. Nazwa domeny lub domen na takiej „fakturze pro-forma” jest zazwyczaj identyczna z nazwą domeny naszej firmy, a zamiast końcówki .pl figuruje jedna z domen globalnych .com .net .biz .info.

Firmy rozsyłające taką korespondencję liczą na to, że w natłoku pozostałych faktur i dokumentów, taka faktura „pro-forma” może zostać obsłużona przez księgowość automatycznie i opłacona.

26 lutego 2017 z -

Witamy w naszym katalogu firm.

Projekt: IPR.PL

Przejdź do paska narzędzi